Skip to main content
RENFE, una raó més per fer via cap a la Independència
| Notícies

RENFE, una raó més per fer via cap a la Independència

Dimarts 28 de gener, a les 6.30 del matí i a les 16.30, la territorial de l'Assemblea de Vilafranca del Penedès denunciarà davant l'estació de la RENFE de la vila el maltractament a què sotmet als usuaris de la línia R4 de Rodalies, en constant estat de caos que no respon a simples problemes de la xarxa ferroviària sino que són el resultat d'una manera de fer política així com interessos econòmics ben articulats des de fa anys. Perquè amb el tracte vers Catalunya pel que fa a la xarxa ferroviària, Espanya demostra una vegada més que no segueix la lògica del mercat sinó la del poder central, sempre que el resultat sigui empobrir i debilitar el país.
VINE DIMARTS 28 DE GENER I FES SENTIR LA TEVA VEU!

 


Actualment Barcelona-Tarragona és el 3er node logístic més important d’Europa, amb la demanda de transport terrestre a Espanya concentrada a l’Eix mediterrani. De fet, a Catalunya tenim el tràfic terrestre mitjà de mercaderies mes alt de tot l’Estat però, per contra, tenim la menor inversió prevista comparada amb altres zones: un 42% front al 100% de Galícia, Extremadura i Astúries.

❌Així mateix, la proposta de Corredors europeus que el govern espanyol va fer al 2003 evitava expressament les zones de mes demanda (Mediterrani), apostant pel Corredor central (Madrid). I dels 19 coll d’ampolla identificats a Espanya, 10 son al triangle entre Lleida, Tarragona i Sant Celoni, més 4 al País Valencià. Malgrat això, la inversió prevista pel govern espanyol amb els diners de Europa es dedicarà al Corredor central adequant les vies a l’ample europeu.

⬇Amb aquesta política centralista, Catalunya va perdent el seu potencial als mercats mundials per culpa d’ unes infraestructures deficients que afecten a la logística i el transport de les mercaderies i, a la vegada, satura i degrada la xarxa de ferrocarrils convencionals.

⛵Amb aquesta política centralitzadora, l’Estat no busca sinó empobrir Catalunya: els ports de Barcelona i Tarragona aniran perdent importància en el mercat exterior, relegant-los a ports turístics i, quan en un futur pròxim Europa sancioni el transport de mercaderies que no es facin per la xarxa viària, s’obligarà al mercats a fer servir el Corredor central i els ports del sud d’Espanya en detriment de Catalunya. I de retruc, els ciutadans que necessiten moure’s en transport públic són maltractats sistemàticament per un Estat que no discrimina entre els independentistes i independentistes.

👊Només amb un Estat propi tindrem capacitat per decidir les inversions necessàries i prioritàries a les xarxes de comunicacions i vetllar per fer de Catalunya un país pròsper i amb futur.

🚆L’única via és doncs, LA INDEPENDÈNCIA.

 

ENS TROBEM DIMARTS 28 DE GENER DAVANT L'ESTACIÓ DE RENFE DE VILAFRANCA, A LES 6.30 DEL MATÍ I A LES 16.30 DE LA TARDA